Úrad Košického samosprávneho kraja, Námestie Maratónu mieru 1, 042 66 Košice www.vucke.sk

[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...


Začiatok stránky, titulka:

Psychologická činnosť

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.

Pokračovanie obsahu:

  1. Primárna psychologická intervencia po prijatí dieťaťa do zariadenia je zameraná na  pomoc dieťaťu pri zorientovaní a oboznámení sa s novým neznámym prostredím, deťmi, personálom s využitím dostupných prostriedkov a informácií. Zámerom je poskytnúť oporu, pocit bezpečia a dosiahnuť uvoľnenie nahromadeného psychického napätia z neznámej situácie a neznámeho prostredia, ktorú deti vnímajú ako ohrozujúcu. Dôležitou súčasťou je psychická príprava už umiestnených detí na príchod a prijatie novoprijatých detí, prípadne dohoda o tom, v čom budú nápomocné, aby sa predišlo väčším adaptačným problémom a vzájomným konfliktom.
  2. Riešenie aktuálne sa vyskytujúcich psychických kríz dieťaťa v dôsledku odlúčenia od rodiny, prejavujúcich sa v ich prežívaní, správaní a  vzájomných vzťahoch s deťmi a personálom, ktoré sa objavujú denne a  sú premenlivé v čase. Cielene je zameraná na  sýtenie a podporu deprivovanej emocionálnej zložky psychického vývinu, na riešenie akútnych i chronických emocionálnych kríz spojených s  depresiou, trúchlením a citovou depriváciou v súvislosti s dlhodobým odlúčením od rodičov, ako aj na postupné spracovávanie a prijatie svojej momentálnej životnej situácie.
  3. Zmierňovanie prejavov posttraumatickej stresovej poruchy.
  4. Priebežná terapeutická práca s chronicky pretrvávajúcimi emocionálnymi, vzťahovými, osobnostnými problémami detí, hľadanie príčinných súvislostí ukrývajúcich sa v pozadí krízového emocionálneho stavu dieťaťa, s cieľom:

V súvislosti s perspektívou ďalšieho života uskutočňuje psychológ:

Metódy a prostriedky psychologickej pomoci v podmienkach KS:

Z hľadiska foriem práce ide o individuálnu psychodiagnostickú a psychoterapeutickú činnosť vo vzťahu k deťom, skupinovú komunitnú prácu kombinovanú psychoterapeutickými prvkami a  priebežnú spoluprácu spojenú s metodicko-poradenskou činnosťou vo vzťahu k výchovným pracovníkom.

Predpokladom úspechu práce s deťmi je porozumieť príčinám jeho správania a prežívaniu nielen zo strany psychológa, ale celého personálu. Okrem nutnosti spoznávať a porozumieť prežívaniu a správaniu sa dieťaťa, psychológ s aktívnou pomocou samotného dieťaťa odhaľuje príčinné súvislosti v pozadí jeho psychického a krízového stavu.

Pomocou psychoterapie sa dieťa postupne učí uvedomovať si, spracovávať, a integrovať do svojej osobnostnej štruktúry traumatizujúce zážitky, ktorými prešlo, odvážiť sa o nich komunikovať a znovunadobudnúť emocionálnu rovnováhu. Intenzívnu a premyslenú pomoc v tomto smere vyžadujú najmä deti impulzívne, agresívne, s poruchami správania a tiež úzkostné, uzavreté, keďže ako ukazujú dlhoročné skúsenosti, v pozadí je obvykle vystupňovaný stav psychickej krízy. Cieľom je poskytnúť individualizované vedenie, oporu, bezpečie, istotu nádej a pomáhať postupne eliminovať krízové stavy.

Dlhodobé ciele a zameranie psychologickej pomoci v KS:

Koniec obsahu.


MENU:

Pokračuj v menu alebo choď do inej sekcie.

Pokračovanie menu:

ZOZNAM SEKCII:

VYHLADAVANIE NA WEB SIDLE:

Hľadať


PÄTIČKA:

Copyright © 2024 Správa majetku KSK. Všetky práva vyhradené.
Stránky generuje redakčný systém WebJET.

Koniec stránky.