Poradenstvo

Sociálny úsek zabezpečuje:

  • poskytuje sociálne poradenstvo súvisiace s uzatváraním dohôd o platení úhrad rodinnými príslušníkmi, manželom (manželkou),
  • zabezpečuje kontakt s rodinou a priateľmi prijímateľov,
  • vedenie osobnej agendy prijímateľov a písomný styk s rôznymi inštitúciami (súdy, katastrálne úrady, daňové úrady, sociálna poisťovňa, zdravotná poisťovňa, úrady práce sociálnych vecí a rodiny, ...),
  • zabezpečenie odosielania listových a poštových zásielok v rámci DSS,
  • vedenie agendy úhrad za pobyt v zariadení,
  • úschovu vkladných knižiek a cenných predmetov a evidenciu s tým spojenú,
  • vedenie evidencie depozitu prijímateľov,
  • vykonávanie vreckového na jednotlivých kontách depozitného účtu a osobných účtov,
  • nákupy osobných a bežných vecí prijímateľom,
  • spolupráca s inými inštitúciami pri vybavovaní rôznych sociálnych potrieb prijímateľov sociálnej služby,(orgánmi samosprávy, s akreditovanými subjektmi a ďalšími inštitúciami),
  • spolupráca s odbornými zamestnancami zariadenia a ďalšími odborníkmi,
  • presadzovanie a obhajoba práv a oprávnených záujmov klientov, prípadne jeho zastupovanie vo veciach občianskoprávneho konania, dedičské konanie,
  • sociálne poradenstvo prijímateľom a rodinným príslušníkom klienta, umiestneného v zariadení sociálnych služieb,
  • vedenie osobných spisov prijímateľov,
  • poslednú rozlúčku s prijímateľom (spracováva agendu s tým spojenú).

Autor/zdroj: Archív SKI
Zverejnil: PaedDr. Danuše Kurucová
Vytvorené: 29.01.2014 12:57
Upravené: 08.12.2015 15:52